Gdzie było nieźle, a gdzie fatalnie

Najbardziej obłożoną kategorią hoteli są 5-gwiazdkpwe obiekty w Warszawie. Średnia frekwencja wynosiła tam 61.9 proc. w 2009 roku. Niezłe wyniki, jak na kryzys, odnotowywały też 5-i 4-gwiazdkowe hotele w dużych miastach. Popularnością cieszą się również 3- i 2-gwiazdkowe obiekty w Warszawie, Katowicach, Szczecinie czy w Białymstoku. We wszystkich obłożenie wynosiło ponad 50 proc., choć wszędzie […]

Czytaj dalej


Prawdziwe ceny pokoi

W Warszawie można kupić pokój w hotelu 5-gwiazdkowym w wakacyjny weekend już za 230 zł, a większość hoteli tej kategorii oferuje noclegi za mniej niż 300 zł. W Krakowie 450 zł za taki pokój to okazja, średnio ich cena wynosi 550–600 zł. W Trójmieście minimum to 400 zł, a w Sopocie trzeba zapłacić co najmniej […]

Czytaj dalej


Zadowoleni hotelarze czytają HOTELARZA

„Jest źródłem aktualnych informacji o branży”, „dostarcza fachowej wiedzy na temat branży”, „ułatwia zdobywanie doświadczeń i uczenie się od innych” – to główne motywy, dla których Czytelnicy sięgają po nasze pismo. Niemal wszyscy wracają do materiałów przeczytanych we wcześniejszych wydaniach HOTELARZA. Takie są wyniki ankiety czytelniczej, którą zamieściliśmy w styczniowym wydaniu pisma, prosząc o odpowiedź […]

Czytaj dalej


Europa 2009: im dalej, tym lepiej

Liczba udzielonych noclegów w hotelach i innych obiektach hotelarskich w UE spadła w ubiegłym roku o 5,1 proc. do niespełna 1,5 mld. Spadki dotknęły wszystkie kraje, w niektórych sprzedaż noclegów w różnych okresach spadała nawet o jedną czwartą. Na tym tle Polska radziła sobie całkiem dobrze. Pocieszające jest to, że wraz w upływem roku wskaźniki […]

Czytaj dalej


Jak Expedia stało się rynkowym rozbójnikiem

Na kanwie konfliktu Expedia-Choice Max Starkov, szef strategii Hospitality Business Strategies opisuje na stronie www.hospitalityebusiness.com praktyki, które doprowadziły do tego, że Expedia mogło w taki sposób negocjować z hotelami. Online Travel Agencies zwyczajowo pobierały prowizje za kupiony za ich pośrednictwem bilet lotniczy w wysokości 5-7 dolarów. Wiosną 2009 roku trzy największe amerykańskie OTA’s – Expedia, […]

Czytaj dalej


Choice vs. Expedia czyli hotele idą na wojnę z portalami

Do takiego konfliktu musiało w końcu dojść. Zapachniało buntem w branży. Zawrzało na szczytach światowego hotelarstwa. Expedia, jeden z największych systemów rezerwacyjnych na świecie, z dnia na dzień usunął ze swojej oferty wszystkie obiekty Choice Hotels, drugiej co do wielkości sieci hotelarskiej na świecie. Firmy nie mogły dojść do porozumienia w sprawie nowej umowy o […]

Czytaj dalej


Czas konferencji

Małgorzata Badzyńska-Trojan jest partnerem w pracowni PRC Design, współodpowiedzialnym za wszystkie projekty wnętrz. Do jej projektów należą m.in. IBB Andersia w Poznaniu oraz ADNEC Hotel w Abu Dhabi Jakość i proporcje funkcji dodatkowych hotelu (konferencje, rekreacja, przestrzenie ekskluzywne) w stosunku do funkcji podstawowych ściśle wynikają z przyjętego modelu biznesowego i, często, lokalizacji hotelu. W dużych […]

Czytaj dalej


Przez restaurację do serca

Małgorzata Ławicka Autorka pracuje w firmie PRC Design; współprowadziła m.in. projekt wnętrz hotelu Le Regina w Warszawie oraz IBB Andersia w Poznaniu. Choć mogłoby się wydawać, że restauracje i bary hotelowe są częścią podrzędną w stosunku do funkcji noclegowej hotelu, w istocie są to przestrzenie w hotelowej hierarchii równie ważne jak pokoje. Spełniają one wiele […]

Czytaj dalej


Polacy ratują branżę. Obcokrajowcy zawiedli

Na świecie kryzys, a Polska trzyma się całkiem dobrze. Przynajmniej na tle innych krajów. Podobnie wygląda to w branży hotelarskiej. Choć w ubiegłym roku po raz pierwszy od czterech lat w krajach Unii Europejskiej spadła łączna liczba udzielonych noclegów, to w Polsce wprost przeciwnie. Odnotowaliśmy 4,7-procentowy wzrost. Lepszym wynikiem w UE może pochwalić się tylko […]

Czytaj dalej


Z pomocą Ojca Mateusza

Sandomierz przeżywa swój renesans. Dzięki emisji serialu „Ojciec Mateusz” w telewizyjnej Jedynce, który przyciągał przed ekrany ponad 6 mln widzów, miasto jest w centrum turystycznej uwagi. Nie ma się czemu dziwić – malownicze uliczki, piękne zabytki i wielka promocja, za sprawą telewizji, zrobiły swoje. Jednak zainteresowanie turystyczne nie idzie w parze z bazą noclegową 25-tysięczny […]

Czytaj dalej