STAN PO BURZY i następna normalność

Drugi rok z pandemią zbliża się ku końcowi. Można by powiedzieć, że „nowa normalność”, w której przyszło nam żyć, z czasem wszystkim spowszedniała. Przywykliśmy – choć może nie wszyscy goście – do nowych zasad: dystansu społecznego, częstej dezynfekcji rąk, noszenia maseczek ochronnych w przestrzeniach zamkniętych. Naturalnie, przyzwyczajenie to jedno, a stosowanie się do istniejących zaleceń […]

Czytaj dalej


Hotelarstwo nowej ery

Jak pandemia koronawirusa zmieniła i zmienia współczesne hotelarstwo? Czy będzie miała trwały wpływ na potrzeby i preferencje gości? Czy hotelarstwo, jakie znaliśmy do 2019 r., jeszcze powróci, czy też trzeba nauczyć się podejścia do tego biznesu od nowa? Kiedy rynek wróci do wyników z 2019 r., jeśli chodzi o przychody, a kiedy, jeśli chodzi o […]

Czytaj dalej


GALA HOTELARZY DEKADY

Konferencja Hotel Trends była też pierwszą od dwóch lat okazją do zorganizowania hotelarskiej gali. A uhonorowanie 10 Hotelarzy 10-lecia planowaliśmy już rok temu, ale wówczas nie udało się z powodu lockdownu. Jednak co się odwlecze, to nie uciecze, a ostatni rok jeszcze bardziej potwierdził słuszność naszych wyborów – hotelarzy, który mieli największy wpływ na polskie […]

Czytaj dalej


WRESZCIE! HOTEL TRENDS POLAND & CEE – pierwsza taka konferencja od (dwóch) lat

Po dwóch edycjach wydarzeń online, konferencja Hotel Trends Poland & CEE powróciła w oczekiwanej przez uczestników formule stacjonarnej, choć umożliwiła także udział zdalny. W tym organizowanym przez wydawcę „Hotelarza” wydarzeniu i wieczornej gali w hotelu Renaissance Warsaw Airport wzięło udział, stacjonarnie i online, ponad 400 branżowych profesjonalistów. Wydarzenie odbyło się w reżimie sanitarnym spowodowanym pandemią, […]

Czytaj dalej


POD PATRONATEM HOTELARZA Najsławniejsi hotelarze wszech czasów

Kiedy w 2003 r., jako pracownik branży z 10-letnim stażem, napisałem swój pierwszy artykuł dotyczący Kemmonsa Wilsona, opublikowany w magazynie „Hotelarz” pod tytułem „Rewolucyjna podróż”, przeciętny polski hotelarz nie znał tej postaci. W odróżnieniu od takich znanych nazwisk w przemyśle hotelarskim jak Hilton czy Marriott, mało kto łączył Wilsona z Holiday Inn – do lat […]

Czytaj dalej


(Condo) Boom inwestycyjny w górach i nad morzem

Polskie regiony turystyczne, choć od zawsze – z definicji – cieszyły się dużą popularnością wśród gości, to jednak mniejszą wśród inwestorów hotelarskich, a jeśli już to głównie wśród przedsiębiorców wywodzących się z tamtych rynków. Wynikało to przede wszystkim z – wpisanej w ich istotę – sezonowości, która powodowała, że wprawdzie w okresie szczytu można było […]

Czytaj dalej


Wszyscy szukają pracowników

Wydawało się, że jedynym pozytywnym aspektem pandemii będzie to, że rynek pracownika w hotelarstwie zmieni się w rynek pracodawcy. I tak było w ubiegłym roku, choć wynikało to bardziej z tego, że sami pracodawcy ponosili duże straty na działalności hotelarskiej. Jednak obecnie jest to jeszcze bardziej rynek pracownika niż przed pandemią, gdyż ludzie stracili wiarę […]

Czytaj dalej


Gość familijny, pakiety pobytowe, szybkie myślenie poza schematami – nowa rzeczywistość

Tomasz Schweda, dyrektor generalny Mercure Kraków Stare Miasto Zaraz po zakończeniu pierwszej fali pandemii, jeszcze w maju 2020 r. przeanalizowaliśmy bieżącą sytuację pod kątem segmentów rynkowych i wyselekcjonowaliśmy te, które najlepiej rokują w nadchodzącym czasie. Dla każdego z nich stworzyliśmy oddzielny plan działania, uwzględniając elementy marketingu-mix. Przeanalizowaliśmy także dostępne zasoby i zastanowiliśmy się, jak możemy […]

Czytaj dalej


POCZTÓWKA Z KRAKOWA – trochę słońce, trochę deszcz Więcej deszczu

Kraków był najlepszym rynkiem hotelowym w Polsce, obok Warszawy, do marca ubiegłego roku. Od wybuchu pandemii stał się najgorszym. Wszystko to, co stanowiło o jego sile – dominujący gość zagraniczny i szybko rosnący segment klientów kongresowo- korporacyjnych – teraz jest jego słabością. I wcale nie zapowiada się, żeby miało być lepiej. Paradoksalnie może być nawet […]

Czytaj dalej


Jak przygotować hotel na powrót gości

Przed powrotem gości do hoteli koniecznie należy zwrócić uwagę na to, czy obiekt i personel są odpowiednio przygotowane do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Pandemia wymusza zachowanie wyjątkowo wysokich standardów higieny i bezwzględnej czystości, a to wiąże się z koniecznością wyposażenia hotelu w kilka niezbędnych artykułów. Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz HIGIENA SERWIS Dezynfekcja rąk i powierzchni. O czym […]

Czytaj dalej