Luksusowe hotele Harrods…

Fundusz Qatar Holding, który jest właścicielem najbardziej znanego domu towarowego na świecie – londyńskiego Harrodsa planuje stworzenie sieci luksusowych hoteli pod jego nazwą. Pierwsze mają powstać w Londynie, Kuala Lumpur i na Sardynii. Początkowo hotele budowane będą na działkach należących do katarskiego funduszu, który jest jednym z największych globalnych graczy na rynku nieruchomości. Docelowo hotele […]

Czytaj dalej


Hotelowe Igrzyska – czyli o zasadach rządzących branżą hotelarską przy organizacji dużych wydarzeń sportowych

Obłożenie hoteli w Londynie w czasie Igrzysk olimpijskich wyniosło 88,5 proc. i było wyższe o blisko 5 proc. niż rok wcześniej. Średnia cena za pokój wzrosła o ponad 86 proc. do 212 funtów, a RevPAR o 95 proc. do blisko 188 funtów. To podobne wyniki (procentowo), jakie osiągnęły łącznie polskie miasta podczas Euro. Wniosek jaki […]

Czytaj dalej


Analiza pozycji rynkowej

Regularna i systematyczna analiza stanowi klucz do opracowywania efektywnej strategii. Świadomość swojej pozycji rynkowej i zmian, jakie w niej zachodzą jest niezbędna w prawidłowym kształtowaniu polityki sprzedaży w poszczególnych segmentach klientów. Jak ją mierzyć, jak wyznaczać realne cele i założenia? kliknij, aby powiększyć   Celem analizy pozycji rynkowej jest przede wszystkim: ocena udziału w rynku […]

Czytaj dalej


Tuning w stylu Google

Goście szukają noclegów przede wszystkim w internecie. Właśnie dlatego budżety przeznaczane na promocję online są coraz większe. W efekcie reklama w internecie jest coraz trudniejsza i droższa. Wygrywają te obiekty, które potrafią być choćby krok przed konkurencją. Jak im się to udaje? Będziemy mówić głównie o Google, gdyż właśnie tu najczęściej rozpoczyna się proces, który […]

Czytaj dalej


Rozliczenie wykonania budżetu

Budżetowanie w hotelu to w skrócie: koordynacja, motywacja, planowanie i kontrola. Kontrola realizacji celów wpisanych w budżet to między innymi rozliczenie odchyleń wykonania do budżetu.   Rozliczenie realizacji celów sprzedaży to, w pewnym uproszczeniu, rozlicznie odchylenia wynikającego z ceny i z obłożenia. Najlepiej pokazać to na przykładzie. (1) Rozliczenie wykonania kosztów bezpośrednich, które są stałe […]

Czytaj dalej


Employer branding w hotelarstwie – luksus czy konieczność?

Employer Branding to działania firmy mające na celu budowanie jej wizerunku jako „pracodawcy z wyboru”. Czy ma to znaczenie dla właścicieli hoteli? Oczywiście. Kluczowe! Działania Employer Brandingowe są nierozerwalnie związane z komunikacją, która jest narzędziem kształtującym sposób postrzegania naszego hotelu. I nie chodzi tutaj o samoocenę właścicieli, ale wymierną, wielopłaszczyznową pozytywną ocenę rynku, sprawiającą w […]

Czytaj dalej


Nabycie inwestycji hotelowej – czy i kiedy płacimy VAT

Ustalenie ceny inwestycji hotelowej zależy od wielu czynników, takich jak wielkość, lokalizacja, jakość, liczba przyznanych gwiazdek itp. Jednak wpływ na cenę ma również to, jakim podatkiem obrotowym będzie opodatkowana transakcja.   Nabycie nieruchomości hotelowej może wiązać się z opodatkowaniem VAT lub PCC (podatkiem od czynności cywilnoprawnych). Zasadą jest, że transakcja powinna być obciążona tylko jednym […]

Czytaj dalej


Konferencje w każdym hotelu

Sala konferencyjna jest niezbędna w każdym hotelu, nawet w tym, który nie nastawia się na gości konferencyjnych. Zawsze „trafi się” ktoś, kto przyjechał w interesach i zechce zorganizować spotkanie ze swoimi partnerami akurat w hotelu. Dlatego kwestia posiadania dobrze zaprojektowanej i wyposażonej powierzchni konferencyjnej dotyczy wszystkich w branży.   Część hoteli pozycjonuje się na rynku […]

Czytaj dalej


Hotele rodem z Jetsonów

Podłoga, która „wie” nie tylko, w którym pokoju zapalić światło, ale także odczytuje nastrój gościa i w zależności od tego zmienia oświetlenie w pokoju; inteligentne lustro z Internetem; zindywidualizowane SPA w pokoju; multimedialny system wykonujący polecenia głosowe – tak wyglądać będzie hotel przyszłości. A wszystko oparte oczywiście na zaawansowanym oprogramowaniu. Tak przynajmniej przyszłość wyglądać będzie […]

Czytaj dalej