łazienka w nowoczesnym hotelu

Łazienki stanowią bardzo istotny element w ocenie komfortu pobytu w hotelu. Dynamiczny rozwój branży i rosnąca liczba obiektów zmuszają projektantów do poszukiwań rozwiązań pomagających wyróżnić się na tle konkurencji. A w tym przypadku jest to zadanie szczególnie trudne, co wynika z podstawowej w hotelarstwie zasady uniwersalizmu użytkowego, jaką powinny spełniać wszystkie pomieszczenia, gdy tymczasem projektując […]

Czytaj dalej


Immobile nie kupi Victorii

Grupa Immobile, właściciel polskiej sieci hoteli Focus, poinformowała, że negocjacje w sprawie zakupu przez nią 3-gwiazdkowego hotelu Victoria w Lublinie zostały przerwane. Wcześniej strony ustaliły wartość transakcji na 19,5 mln zł. Immobile planowało kupić ten 108 pokojowy hotel poprzez swoją spółkę zależną Kuchet. Strony ustaliły cenę za nieruchomość na 19,5 mln zł. 13,3 mln zł […]

Czytaj dalej


Vienna się zmienia

Grupa hotelowa VI Hotels & Resorts, w której skład wchodzi m.in. sześć hoteli w Polsce, na nowo definiuje swoją pozycję na rynku i całkowicie zmienia wizerunek. Spółka operatorska Vienna International Hotelmanagement zmieni nazwę na Vienna House, podobnie jak wszystkie hotele sieci. Będą one działać jako: andel’s by Vienna House, angelo by Vienna House, Vienna House […]

Czytaj dalej


Łazienka funkcjonalna – dla gościa i dla hotelarza

Wyzwanie, jakie stoi przed projektującym łazienkę, hotelową sprowadza się do umiejętnego połącznia jej efektownego wyglądu z funkcjonalnością. Przy czym funkcjonalność w tym wypadku należy rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Z jednej strony musi być nastawiona na gościa, z drugiej zaś na operatora hotelu. Przestrzeń łazienkowa powinna być zaprojektowana tak, aby była prosta w eksploatacji dla gościa […]

Czytaj dalej


Netmedia łączy spółki

Grupa Netmedia, do której należy m.in. serwis rezerwacyjny hotele.pl, łączy spółki eTravel i Netmedia Business Travel. Od początku listopada kompleksowe usługi zarówno dla klientów indywidualnych, jak i w zakresie optymalizacji podróży służbowych, będą realizowane pod marką eTravel. Połączenie spółek to odpowiedź grupy na rosnącą konkurencję. eTravel ma skuteczniej budować i umacniać swoją pozycję rynkową, oferując […]

Czytaj dalej


Google Hotel Ads, czyli tak właściwie co?

Hotel Ads to oficjalna nazwa produktu Google przeznaczonego dla branży hotelarskiej, który być może hotelarze poznali już pod używanymi wcześniejszymi nazwami: Hotel Price Ads czy Hotel Finder. Firma z Mountain View finalnie zamknęła projekty w tamtym kształcie i przekazała do publicznej wiadomości, że nie chce rozdzielać wyszukiwarki internetowej i wyszukiwarki hoteli. Jakie są motywy takiego […]

Czytaj dalej


Modrzewie Park Hotel Szczawnica

5-gwiazdkowy kameralny Modrzewie Park Hotel w Szczawnicy z wnętrzami w stylu art deco powstał w byłej willi Pod Modrzewiami, wybudowanej w 1938 roku dla rodu hrabiów Stadnickich. Nowocześnie zakomponowana bryła w stylu modernistycznym otrzymała także popularne wówczas rozwiązania zaczerpnięte z budownictwa okrętowego np. bulaje w hallu, „okrętowe” barierki tarasów. Willa powstała dla Marii – córki […]

Czytaj dalej


Revenue Management w Akademii Hotelarza

W ramach Akademii Hotelarza odbyły się w ciągu dwóch tygodni dwa szkolenia dotyczące revenue managementu – pierwsze poświęcone podstawom RM, a drugie doskonaliło praktyczne umiejętności w tym zakresie. Obydwa prowadziła Agnieszka Kasprzak, revenue manager w Louvre Hotels Group. Tematem pierwszego szkolenia było poznanie podstawowych pojęć z zakresu analizy danych mających na celu optymalizację przychodów w […]

Czytaj dalej


Zmarł Tadeusz Tulibacki – nestor polskiego hotelarstwa

8 listopada w wieku 93 lat zmarł Tadeusz Tulibacki, nestor i niestrudzony popularyzator polskiego hotelarstwa, wieloletni członek kolegium redakcyjnego „Hotelarza” oraz władz organizacji branżowych, pedagog, były dyrektor Domu Chłopa, autor wielu podręczników hotelarskich. Wspomina go Zenon Błądek. „Ciągle się mówi, że życie jest krótkie, człowiek wszakże, jeżeli je dobrze wykorzysta, może zdziałać wiele”. Jakże to […]

Czytaj dalej


Kategoryzacja hotelu a menu SPA

Coraz częściej już w hotelach 3-gwiazdkowych można doświadczyć usług SPA, a w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych stały się obecnie bardziej standardem niż luksusem. Wynika to ze stale rosnącej konkurencji na rynku hotelarskim, a co za tym idzie z rosnących oczekiwań gości. W przypadku obiektów SPA nie doczekaliśmy się jeszcze kategoryzacji i nic nie zapowiada się, […]

Czytaj dalej