Pan Marriott nagradza

Idalia Kostrzewska (z którą wywiad publikowaliśmy w grudniowym wydaniu HOTELARZA), dyrektor ds. obsługi gości w warszawskim hotelu Marriott, została uhonorowana nagrodą J.W. Marriott Award of Excellence – jest to najważniejsza nagroda pracownicza w sieci Marriott, będącą wyrazem uznania dla najlepszych pracowników firmy. Co roku kierownictwa kilkuset hoteli Marriott na całym świecie nominują swoich zasłużonych pracowników […]

Czytaj dalej


Zdaniem menedżerów hoteli ożywienie na rynku dopiero za rok

Ankieta przeprowadzona w Londynie i Berlinie przez międzynarodową kancelarię prawną DLA Piper wśród 417 wyższego szczebla menedżerów europejskich hoteli, ujawniła słabe nastroje w branży i pogrzebała nadzieje na poprawę sytuacji w bieżącym roku. Zaledwie 2 proc. respondentów przewiduje trwałą poprawę sytuacji rynkowej w tym roku, pomimo, że jeszcze rok temu aż 37% respondentów spodziewało się […]

Czytaj dalej


Wszystko o wykładzinach

Wykładziny to dla średniego obiektu z restauracją i salą konferencyjną wydatek nawet kilkuset tysięcy zł. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać dobrze, kierując się znajomością rozwiązań oferowanych przez dystrybutorów i producentów. Wtedy, przy odpowiedniej dbałości, takie wykładziny mogą służyć przez wiele lat zachowując swoje walory estetyczne i funkcjonalne Wykładzina wysokiej jakości, która jest profesjonalnie czyszczona, […]

Czytaj dalej


Jak przedstawić ofertę hotelu w internecie

Marcin Dragan, dyrektor zarządzający agencji interaktywnej PROFITROOM specjalizującej się w branży hotelarskiej Według różnych badań ok. 70 proc. rezerwacji hotelowych jest obecnie inspirowanych działaniami marketingowymi w internecie. Do niedawna była to głównie zasługa portali internetowych pośredników. A przecież obecnie każdy hotel ma własną stronę internetową, ale mało który ją faktycznie wykorzystuje. Własna strona to wciąż […]

Czytaj dalej


Cztery pory roku w SPA

  Odpowiednio skonstruowany pakiet pielęgnacyjno-relaksacyjny w ośrodku SPA może stanowić świetną atrakcję przyciągającą gości do hotelu. Cztery pory roku w gabinecie kosmetologicznym czy SPA i zabiegi dostosowane do potrzeb skóry w danym okresie to nie nowość. Niektóre ośrodki SPA oferują specjalne pakiety przygotowane z myślą o zmieniającej się aurze. Sezonowość zabiegów w ofercie SPA jest […]

Czytaj dalej


Ciepło sauny

Ile kosztuje sauna w hotelu, z czego powinna być wykonana, na co zwracać uwagę przy jej instalowaniu, aby uniknąć potem kłopotów przy użytkowaniu? Sauny stały się już standardowym wyposażeniem, bez którego trudno sobie wyobrazić hotel wymieniający w swojej ofercie – SPA. Ale nawet zwykłe obiekty, które nie mają rozbudowanego menu zabiegów, urządzeń i kosmetyków, decydują […]

Czytaj dalej


Poznań – prężny biznesowo, słaby hotelowo.

Rozpoczynamy w HOTELARZU nowy cykl, w którym będziemy analizować rynki hotelowe w największych polskich miejscowościach oraz regionach o największym potencjale turystycznym. Lutowa analiza będzie poświęcona Poznaniowi, jednemu z najprężniej rozwijających się ośrodków miejskich w Polsce, a zarazem miastu – gospodarzowi rozgrywek EURO 2012. Charakterystyka miasta Poznań z 570 tys. mieszkańców jest piątym pod tym względem […]

Czytaj dalej


Zamki na straży pokoju

Katarzyna Basaj Choć sporo hoteli korzysta jeszcze z zamków mechanicznych na zwykły klucz, to jednak większość nowo powstających obiektów zamawia systemy zamków elektronicznych ze względów bezpieczeństwa i wygody. A tu wybór jest duży. Można korzystać z kart chipowych, zbliżeniowych, magnetycznych. Hotel to jedno z tych miejsc, w których człowiek podczas podróży może i powinien poczuć […]

Czytaj dalej


Pomysł na 12 miesięcy

Włoski region Trentino kojarzy się głównie z możliwością uprawiania sportów zimowych. Tymczasem można tu wypoczywać cały rok, regenerując się nie tylko na powietrzu, ale i w licznych SPA. Mogą one stanowić przykład dla polskich obiektów w ośrodkach górskich, jak wydłużyć sezon na cały rok. W 1999 r. Autonomiczna Prowincja Trento, leżąca na północy Włoch na […]

Czytaj dalej


Co oznaczają gwiazdki w Europie

Każdy kraj posługuje się innym systemem kategoryzacji obiektów hotelowych, co wynika z różnic kulturowych, narodowych, historycznych itp. Standaryzacja tych obiektów jest też różnie regulowana – odgórnie przez państwo lub oddolnie przez organizacje branżowe. Raport „Klasyfikacja Obiektów Hotelarskich w UE” pokazuje, jak wygląda to w Europie. I stawia pytanie: czy należy wprowadzić jeden system ogólnoeuropejski. R […]

Czytaj dalej