Duże przejęcie w Skandynawii

Międzynarodowa sieć Scandic Hotels, działająca również w Polsce, przejęła największą sieć norweską Rica Hotels z 72 obiektami. Dzięki temu na skandynawskim rynku należy do niej ponad 220 hoteli. Do Rica Hotels należało 65 hoteli w Norwegii i 7 w Szwecji. Scandic dotychczas posiadał 19 hoteli w Norwegii i był piątą pod względem wielkości siecią na […]

Czytaj dalej


Pierwszy Indigo w Rosji

W St. Petersburgu otwarty został pierwszy w Rosji hotel lifestyle’owej marki Indigo należącej do Intercontinental Hotels Group. Indigo, wprowadzone na rynek w 2004 roku w USA, jest najmłodszą marką w portfolio IHG. Indigo Tchaikovskogo ze 119 pokojami zlokalizowany jest w centrum miasta, w pobliżu Ogrodów Letnich i Muzeum Narodowego. – Położony w centrum kulturalnej stolicy […]

Czytaj dalej


Sposoby zabezpieczania rezerwacji – postrach czy zachęta dla potencjalnych gości?

Rezerwacja miejsca w hotelu to transakcja pomiędzy gościem a właścicielem obiektu. Sposób jej zabezpieczenia oraz wysokość uiszczanej kwoty mogą w dużej mierze zadecydować o pozytywnym zakończeniu tego procesu. Czy warto wymagać przedpłaty, jak wysoki powinien być depozyt oraz w jaki najkorzystniejszy sposób można go przekazać hotelowi? Krótka droga do sfinalizowania rezerwacji, brak obciążeń finansowych i […]

Czytaj dalej


Starwood wchodzi do Słowenii

Sieć Starwood Hotels & Resorts planuje otworzyć w 2014 roku swój pierwszy hotel w Słowenii. Four Points by Sheraton Ljubljana Mons zaoferuje 114 pokoi, 850 mkw. powierzchni konferencyjnej, restaurację i bar oraz centrum fitness. Hotel uruchomiony będzie na podstawie umowy franczyzowej z Kranjska Investicijska Družba i powstanie z przekształcenia już istniejącego hotelu. – Biorąc pod […]

Czytaj dalej


Pierwszy markowy hotel w Bośni

Marriott International planuje otwarcie pod koniec 2014 roku pierwszego hotelu w Bośni i Hercegowinie. Residence Inn Sarajevo będzie też pierwszym hotelem międzynarodowej marki w tym kraju. Residence Inn z 75 apartamentami przeznaczony jest do dłuższych pobytów (extented-stay). Należący do firmy SEIC Hospitality aparthotel zarządzany będzie przez Interstate Hotels & Resorts, jednego z największych na świecie […]

Czytaj dalej


Rynek hotelowy z perspektywy IHIF

W dniach 3–5 marca w Berlinie już po raz siedemnasty odbyła się najważniejsza konferencja branży hotelowej w tej części świata. W tym roku uczestniczyło w niej blisko 2 tys. delegatów z ponad 50 krajów świata. Generalne opinie po konferencji są pozytywne. Banki zapowiedziały, iż chętnie udostępnią środki na inwestycje hotelowe – zarówno na zakup działających […]

Czytaj dalej


Być liderem

Rozmowa z prezesem Hilton Worldwide Chrisem J. Nassetta Chris J. Nassetta w grudniu ubiegłego roku wprowadził sieć Hilton Worldwide na nowojorską giełdę. 11,5 proc. akcji zostało sprzedanych za blisko 2,5 mld dolarów, co było największym debiutem spółki hotelarskiej na giełdzie i uczyniło Hiltona najbardziej wartościową siecią hotelarską na świecie z kapitalizacją na poziomie 19,7 mld […]

Czytaj dalej


Coraz więcej gości z zagranicy

W ubiegłym roku z polskich hoteli skorzystało 4,3 mln obcokrajowców, o 300 tys. więcej niż w 2012 roku. Ze wszystkich obiektów w noclegowych skorzystało ponad 5,2 mln, podczas gdy rok wcześniej ich liczba nie przekroczyła 5 mln. To bardzo dobra informacja dla hotelarzy, bo cudzoziemcy stanowią najlepszą, bo zazwyczaj najwięcej płacącą grupę gości. A rozbudowana […]

Czytaj dalej


Segmentacja grup – ważny czynnik zarządzania przychodami

Odpowiednie zarządzanie grupami istotnie wpływa na osiągane przez hotel przychody. Pomaga Revenue Managerowi oraz działowi sprzedaży w szybkiej analizie sytuacji i odpowiednim przygotowaniu oferty. Przy zarządzaniu rezerwacjami istotne jest uwzględnienie wielu czynników i zastosowanie narzędzi umożliwiających skuteczną i efektywną optymalizację pracy revenue managera. Jakie to czynniki i jak nimi zarządzać? W hotelach segment grup biznesowych […]

Czytaj dalej