Coraz więcej gości z zagranicy

W ubiegłym roku z polskich hoteli skorzystało 4,3 mln obcokrajowców, o 300 tys. więcej niż w 2012 roku. Ze wszystkich obiektów w noclegowych skorzystało ponad 5,2 mln, podczas gdy rok wcześniej ich liczba nie przekroczyła 5 mln. To bardzo dobra informacja dla hotelarzy, bo cudzoziemcy stanowią najlepszą, bo zazwyczaj najwięcej płacącą grupę gości. A rozbudowana […]

Czytaj dalej


Segmentacja grup – ważny czynnik zarządzania przychodami

Odpowiednie zarządzanie grupami istotnie wpływa na osiągane przez hotel przychody. Pomaga Revenue Managerowi oraz działowi sprzedaży w szybkiej analizie sytuacji i odpowiednim przygotowaniu oferty. Przy zarządzaniu rezerwacjami istotne jest uwzględnienie wielu czynników i zastosowanie narzędzi umożliwiających skuteczną i efektywną optymalizację pracy revenue managera. Jakie to czynniki i jak nimi zarządzać? W hotelach segment grup biznesowych […]

Czytaj dalej


Ocena sprawności operacyjnej działalności hotelowej

Standardy branżowe USALI, oprócz opisanych w dwóch poprzednich numerach „Hotelarza” zaleceń dotyczących struktury sprawozdań finansowych oraz definicji postaci i charakteru prezentowanych danych, wprowadzają również unifikację metod i wskaźników niezbędnych do oceny sprawności operacyjnej podmiotów prowadzących działalność hotelową. Fot. Pixabay Ocena kondycji finansowej podmiotu prowadzącego działalność hotelową powinna być dokonywana ogólnie znanymi metodami analitycznymi (z zastosowaniem […]

Czytaj dalej


Jak pozyskać wykwalifikowany personel?

Dużo mówi się w Polsce o słabym przygotowaniu do pracy osób studiujących na kierunkach turystyczno-hotelarskich. Temat jest oczywiście złożony. Może studenci wybierają ten kierunek z jakiegoś jeszcze nie do końca znanego im powodu (ponad 50 proc. osób kończących hotelarstwo nie pracuje w zawodzie). Wierzą może w to, że hotelarstwo nauczy ich pozytywnego nastawienia do ludzi, […]

Czytaj dalej


Rezerwacja imprez w internecie – nowy trend sprzedaży

Na rynku oprogramowania dla branży HoReCa pojawiły się programy do zarządzania salami i sprzedaży eventów z modułem rezerwacji online sal i kalkulowania imprez. Do tego rezerwacja nie odbywa się przez wyklikanie formularza, tylko działa jak aplikacja na urządzenia mobilne. Czy rynek zarówno hotelarzy, jak i klientów docelowych, w tym MICE, dojrzał do takiego rozwiązania? Można […]

Czytaj dalej


Dr Irena Eris w Kolekcji Luxury Spas

National Geographic Traveller po raz pierwszy opracował album The Collection – Luxury Spas 2014, w którym znalazły się najlepsze SPA z całego świata, a wśród nich Hotele SPA Dr Irena Eris (Wzgórza Dylewskie i Krynica Zdrój). W The Collection – Luxury Spas znalazły się najlepsze hotele i ośrodki z całego świata: Afryki i Środkowego Wschodu, […]

Czytaj dalej


Profesjonalna rozmowa telefoniczna w recepcji SPA

Dobry przekaz werbalny daje podstawę do nawiązania relacji i zdobycia zaufania rozmówcy, na którym nam zależy. Wykorzystując kanał werbalny w rozmowie telefonicznej, nie zawsze zdajemy sobie sprawę, jak powinna taka rozmowa przebiegać. Nie uczy się tego w szkole. Mam wrażenie, że łatwiej jest prowadzić rozmowę z gościem SPA przy ladzie recepcji niż przez telefon. W […]

Czytaj dalej


Eurogastro po raz 18.

W dniach 26-28 marca odbędzie się 18. edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2014. Towarzyszyć jej będą konferencje i seminaria na aktualne tematy branżowe. EuroGastro to wiodące biznesowe wydarzenie branży HoReCa i okazja do poszukiwania kulinarnych inspiracji oraz poznania nowych produktów. Na targach wystawcy zaprezentują kompleksową ofertę produktów oraz rozwiązań dla gastronomii. Obejmie ona wyposażenie zaplecza […]

Czytaj dalej


Hotel Tobaco, Łódź

Hotel Tobaco mieści się w centrum Łodzi w odrestaurowanych budynkach po dawnym Państwowym Monopolu Tytoniowym. Do wybuchu II wojny produkowano tu takie papierosy jak Cowboy, Egipskie czy Płaskie. Prawdziwe opakowania po tych papierosach oraz mnóstwo innych pozostałości po dawnej fabryce do dziś można odnaleźć we wnętrzach hotelu. Bo Tobaco wyróżnia się spośród innych właśnie stylowymi […]

Czytaj dalej


McComp w Grand Lubicz

Firma McComp podpisała umowę na wdrożenie zintegrowanej platformy PMS dla powstającego w Ustce jednego z największych hoteli, jakie mają być otwarte w tym roku w Polsce – Grand Lubicz z 310 pokojami. Hotel, którego uruchomienie planowane jest w wakacje, rozpoczął rekrutację ok. 200 osób do pracy. Rozwiązanie przygotowane przez McComp dla Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka […]

Czytaj dalej