Wyzwania concierge

W Polsce panuje przekonanie, że „konsjerż” to osoba wykonująca pracę łączącą część obowiązków kamerdynera i hotelowego portiera. Przez wiele lat to przedstawiciele profesji concierge edukowali gości, w jakim zakresie świadczą usługi oraz jakiego standardu mają prawo oczekiwać. Dziś kultura obsługi concierge rozwija się w tempie nieznanym do tej pory. Wpływa na to kilka czynników. Do […]

Czytaj dalej


Pracownicy z pasją do gości

Stanowiska concierge powstają dziś nie tylko w hotelach, ale również w innych sektorach biznesu, w firmach, którym zależy na wizerunku i informacji. Jednak to concierge hotelowe było zawsze i pozostanie wzorem, który się naśladuje. Liczba osób wykonująca profesję concierge w Polsce nie przekracza obecnie czterdziestu. Concierge możemy spotkać w warszawskich hotelach o wysokim standardzie, takich […]

Czytaj dalej


O concierge wiemy zbyt mało

Sylwia BortniakAutorka jest z wykształcenia socjologiem, z doświadczenia zaś hotelarzem. Reprezentuje firmę Concierge PolskaPisząc od wielu miesięcy o profesji concierge, zachęcam kadrę zarządzającą polskimi hotelami do stworzenia tego stanowiska w swoim hotelu. Od dawna interesowało mnie pytanie, jaki jest rzeczywisty poziom rozpoznawalności tej profesji w środowisku i jakie są oczekiwania co do rozwoju concierge w […]

Czytaj dalej


Front Desk – profesjonaliści gościnności

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Odpowiednie ukierunkowanie rozwoju umiejętności pracowników recepcji nie tylko zapewni znakomity poziom obsługi, lecz odpowie skutecznie na nowe wyzwania stawiane dziś polskiej tradycyjnej gościnności.Bez wątpienia każdy hotel czuje misję, kiedy chodzi o potrzebę wzniesienia się na wyżyny standardu obsługi swoich gości i chętnie celebruje pozytywne opinie, które […]

Czytaj dalej


Hotel mistrzem ceremonii

Chociaż organizatorami uroczystości w hotelach są instytucje korzystające z sal konferencyjnych, hotele powinny służyć im radą, zorganizować oprawę. W pewnych okolicznościach hotel spełnia misję podobną Ministerstwu Spraw Zagranicznych. Różnica jest jedynie taka, iż cała oprawa, elementy etykiety czy ceremoniału służącego do poprawnej organizacji uroczystości oficjalnych dotyczą ostatnio też tych zwykłych ludzi podróżników lub gości odbywających […]

Czytaj dalej


Praca concierge to wysiłek zespołu

– uważa Holly Stiel, która ćwierć wieku temu tworzyła standardy profesji concierge w sieci Hyatt, a obecnie uczy i popularyzuje ideę concierge nie tylko w hotelarstwie, ale i dużych korporacjach Kto zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń concierge w USA i krajach sąsiednich? Formalnie szkolenia concierge prowadzi Międzynarodowy Instytut Concierge (ICI). Jednak instytut nie działa […]

Czytaj dalej


Concierge – z pasją do gości

Trudno o dokładne statystyki, ale spośród około czterdziestu osób wykonujących w Polsce funkcję concierge większość stanowią panowie. Jednak nie tylko mężczyźni sprawdzają się w roli concierge. O swej pracy mówi pani Katarzyna Znatowicz Katarzyna Znatowicz – od roku 2003 concierge Sheraton Warsaw Hotel & Towers W hotelu Sheraton istnieje oddzielne stanowisko concierge spełniające funkcję punktu […]

Czytaj dalej


Hotelarze ze złotymi kluczami

Członkostwo w elitarnym stowarzyszeniu Les Clefs d’Or skupiającym ponad 3,5 tys. concierge z całego świata nie tylko nobilituje hotelarzy. Daje również gwarancję otrzymania pomocy od kolegów po fachu przy spełnianiu najdziwaczniejszych życzeń gości Marjorie Silvermane jest konsultantem i szkoleniowcem Les Clefs d’Or W duchu przygotowań do I Międzynarodowej Konferencji „Gościnność w XXI wieku”, która odbędzie […]

Czytaj dalej


Uczta świąteczna w hotelu

Wigilia i Boże Narodzenie to najważniejsze, najbardziej uroczyste i tradycyjne polskie święta. Kojarzą się z pięknie przyozdobioną, pachnącą lasem choinką oraz spotkaniami przy suto zastawionym stole. Szefom hotelarskich kuchni święta kojarzą się z wytężoną pracą i chęcią zaspokojenia smaków najwybredniejszych gości. Czy w świątecznym menu restauracji hotelowych dominują tradycyjne polskie potrawy, czy raczej międzynarodowe? Zapytaliśmy […]

Czytaj dalej


Kiedy staliśmy się gościnni

Korzenie tradycyjnej polskiej gościnności sięgają czasów Piasta Kołodzieja. I trochę trudno uwierzyć, że kilkaset lat później to właśnie kołodziej był tym, który mógł wybawić gości z objęć „nadgościnnego” gospodarza.Jedną z najbardziej podziwianych cech Polaków jest gościnność. Korzenie tradycji gościnności sięgają jeszcze czasów słowiańskich i pogańskich. Musimy się zgodzić, że z upływem wieków bardzo dużo dawnych […]

Czytaj dalej